مهم ترین نکات درباره رنگ مو

مو یکی از پارامترهای مهم زیبایی است و رنگ مو نیز بالطبع تأثیر بالایی روی زیبایی شما دارد، بهتر است قبل از اینکه بخواهید رنگ موی خود را تغییر دهید، کمی با رنگ مو آشنا باشید.

آشنایی با مهم ترین نکات درباره رنگ مو

رنگ مو از فاکتورهای مهم زیبایی است و بهتر است بدانید که چه رنگ مویی مناسب شما است و چگونه باید رنگ موی خود را انتخاب کنید.

رنگ مو چیست؟

رنگ مو از رنگ‌دانه‌های طبیعی و یا مصنوعی تشکیل‌ شده است. این رنگ‌دانه‌ها طی یک سری واکنش‌های شیمیایی روی فیبرهای مو نشسته و یا تا حدودی درون لایه‌های تار مو نفوذ می‌کنند تا رنگ طبیعی مو را تغییر دهند. رنگ مو از پرکاربردترین محصولات آرایشی بهداشتی در دنیاست.

رنگ مو

تاریخچه رنگ مو

اولین محصول تجاری توسط شیمی‌دان فرانسوی به نام اوژن شولر با استفاده از پارا فنیل دی آمین در سال 1909 ساخته شد. رنگ کردن مو یک روش زیبایی بوده و روش‌های انجام آن در طول زمان تغییرات بسیاری داشته است. علاقه به رنگ کردن موها چیزی است که تا کنون ثابت باقی ‌مانده است. امروزه در بیش از 75 درصد بانوان تمایل به رنگ کردن موی خود دارند. این موضوع باعث ایجاد تنوع و افزایش اعتماد به نفس می‌شود. با وجود طیف رنگی گسترده و افزایش زیبایی و جذابیت، آقایان هم علاقه‌مند به انجام این کار شده‌اند.

رنگ مو

اگر دوست دارید رنگ موی خودتان را تغییر دهید، حتما لیست سالن های تخصصی رنگ و لایت مو در شیراز را مطالعه کنید.

انواع رنگ مو

به دو گروه کلی تقسیم می‌شود:

رنگ موی موقتی

گروه اول رنگ موهای موقتی هستند. این رنگ‌ها ممکن است به شکل محصولات مختلفی نظیر اسپری، شامپو، محلول، ماژیک و پودر فشرده عرضه شوند. رنگ‌های موقتی قابلیت نفوذ به ساختمان مو را ندارند. با پوششی از رنگ‌دانه‌ها روی کوتیکول که خارجی‌ترین لایه مو است، موجب تغییر رنگ مو می‌شوند. این نوع رنگ با شستشو پاک می‌شود. البته نوع محصول در ماندگاری رنگ موثر است. ممکن است برای پاک شدن یک محصول رنگی تنها یک‌بار شستشو لازم باشد اما برای محصولی دیگر، 6 تا 8 بار شستشو.

رنگ مو

رنگ موی دائمی

نوع دیگر،دائمی است که متداول‌ترین شکل رنگ کردن مو است. موادی که در ترکیبات رنگ موی دائمی استفاده شده است قابلیت نفوذ به عمق ساقه یعنی کورتکس مو را دارد. در این روش رنگ‌دانه‌های ساختار مو تغییر کرده و با شستشو پاک نمی‌شود. بنابراین برای رنگ کردن مو، برای تغییر آن به رنگ‌های روشن، شما به دکلره کردن موها نیاز دارید. دکلره پایه‌های متفاوتی دارد. رسیدن به پایه مورد نظر بسته به جنس مو و رنگ انتخابی شما دارد.

انتخاب رنگ مو

انتخاب رنگ مو، معیارهای متداولی دارد که معروف‌ترین آن این است که با توجه به رنگ پوست انتخاب کنید. اما این فقط یک قانون کلی است و می‌تواند با توجه به آرایش، سلیقه و علاقه تغییر کند به خصوص زمانی که قصد استفاده از یک رنگ فانتزی را داشته باشید. در مورد انتخاب بهتر است از یک آرایشگر حرفه‌ای کمک گرفته و از تجربه او استفاده کنید.

اگر به دنبال یک سالن تخصصی برای رنگ کردن موهای خود هستید، پیشنهاد می کنیم لیست سالن رنگ مو شیراز را مطالعه کنید.

رنگ مو

انتخاب با توجه به رنگ پوست

با یک روش ساده می‌توانید تناژ پوستی خود را پیدا کنید. برای این‌کار به رنگ رگ دست خود زیر نور آفتاب نگاه کنید. افرادی که پوست گرمی دارند رگ‌هایشان سبز است اما افرادی که پوست سردی دارند رنگ رگ‌های آن‌ها متمایل به رنگ آبی است.

اگر علاقه مند به یادگیری تکنیک رنگ مو هستید، حتما سری به لیست آموزشگاه های آرایشگری در شیراز بزنید.

رنگ مناسب پوست با تناژ گرم

برای پوست‌هایی با تناژ گرم، قهوه‌ای گرم، قهوه‌ای طلایی، طلایی و هایلایت قرمز رنگ‌های مناسبی خواهند بود. هرچه رنگ‌های انتخابی پایه طلایی یا قرمز و نارنجی داشته باشند تاثیر خوبی روی زیبایی ظاهر شما دارد. توجه داشته باشید که افراد دارای این پوست‌ها نباید از رنگ‌هایی چون آبی، بنفش وshgk ih خاکستری استفاده کنند.

رنگ مو

رنگ مناسب پوست با تناژ سرد

برای پوست‌هایی با تناژ سرد، سعی کنید از قهوه‌ای خاکستری سرد یا بلوندهای سرد در سایه‌هایی از مینک تا پلاتینی و یخی سفید استفاده کنید. انتخاب رنگ‌های طلایی، زرد، قرمز و برنزه مناسب پوست سرد نیست. این تن‌های رنگی گرم باعث از بین رفتن ویژگی‌های خاص صورت شما می‌شوند.

رنگ مو

رنگ مناسب پوست با تناژ خنثی

برخی از افراد دارای پوست‌های سرد یا گرم نیستند و پوست آن‌ها خنثی است. آن‌ها صورتی یا سایه زرد مشخصی روی پوست خود ندارند و رگ‌های آن‌ها به‌طور واضح آبی یا سبز نیست. این افراد می‌توانند هر رنگی را انتخاب کنند.

رنگ مو

آیا ترکیب رنگ‌ها با یکدیگر مجاز است؟

معمولا ترکیب رنگ‌ها، برای به دست آوردن رنگی خاص توسط آرایشگر انجام می‌شود. مسلما این کار نیاز به دانش و تجربه دارد و شما به‌راحتی نمی‌توانید تشخیص دهید که نتیجه نهایی از ترکیب رنگ چه رنگی خواهد بود. با توجه به اینکه تناژ فرعی رنگ را نیز باید در نظر گرفت. به‌طورکلی ترکیب رنگ موها نباید بیشتر از دو رنگ یا نهایت سه رنگ باشد. و بهتر این است که از یک برند انتخاب شوند تا هماهنگی بین ترکیبات تشکیل دهنده رنگ وجود داشته باشد.

موهایتان را بدون تست رنگ نکنید و به رنگ‌های روی جعبه زیاد اعتماد نکنید!

اگر تا به حال موهای خود را رنگ نکرده‌اید یا اولین بار است رنگی از مارک جدید را امتحان می‌کنید، قبل از رنگ کردن موهای خود قسمتی از رنگ را روی پوست گردن یا کنار گوش خود قرار دهید. پس از گذشت دو دقیقه اگر پوست شما دچار التهاب، قرمزی و خارش شد از استفاده رنگ مو اجتناب کنید.

رنگ مو

برای انتخاب رنگ مورد نظرتان به نوشته روی جعبه اطمینان نکنید و از آرایشگر یا فرد متخصص بخواهید تا یک رنگ مناسب هماهنگ با پوست‌تان، برای شما انتخاب کند. رنگ نهایی مورد نظر شما بر اساس جنس مو و رنگ فعلی آن مشخص و ترکیب آن درست می‌شود.

این اشتباهات را مرتکب نشوید

پیشنهاد می‌شود قبل از رنگ کردن موی خود را بشویید، زیرا موی تمیز و عاری از هر گونه چربی یا کثیفی بهتر رنگ می‌گیرد. (از استفاده از نرم کننده، ماسک، روغن‌ها و سرم اجتناب کنید) بهتر است قبل از رنگ کردن کمی موهای خود را مرطوب کنید، روی موی مرطوب بهتر جذب می‌شود.

کدام رنگ را انتخاب کنیم؟

پیشنهاد می‌شود افرادی که پوست تیره دارند از رنگ‌هایی با تناژ قرمز استفاده کنند؛ مانند رنگ‌های شرابی، مسی، شاه بلوطی، فندقی و آجری.

رنگ موهای بلوند خاکستری یا صدفی، قهوه‌ای مات، بلوند دودی و هایلایت آبی یا قرمز برای کسانی که پوست روشن دارند، مناسب است.

رنگ موهای شیری، گلبهی، مسی، کرم نخودی، قهوه‌ای، فندقی و عسلی برای افرادی با پوست‌های گندمگون و برنزه مناسب است.

رنگ مو

رنگ موهای کرم گلی، زیتونی تیره و قهوه‌ای تیره برای افرادی با پوست‌های صورتی و سرخ مناسب است.

کسانی که چشم‌هایی به رنگ آبی دارند می‌توانند برای جذابیت بیشتر از رنگ موهای آبی خاکستری، آبی تیره، قهوه‌ای و مشکی استفاده کنند.

رنگ موی طلایی، فندقی، مسی و قهوه‌ای به جذابیت چشم‌های کهربایی بسیار می‌افزاید.

جمع بندی درباره مهم ترین نکات رنگ مو

رنگ مو اگر مناسب پوست و چهره شما باشد، تأثیر بسیار زیادی روی زیبایی شما خواهد گذاشت و زیبایی شما را دوچندان می‌کند، بنابراین حتماً به انتخاب رنگ موی مناسب خود دقت کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *