کد مالیاتی کارتخوان چیست؟

کد مالیاتی کارتخوان چیست؟

با اتصال دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی خود، هزینه بیشتری پرداخت نخواهید کرد بلکه اداره امور مالیاتی درآمدهای صاحبان مشاغل را با شفافیت بیشتری شناسایی می کند. با اتصال دستگاه کارت خوان مغازه یا شرکت به پرونده مالیات بر درآمد به هیچ عنوان مالیات بیشتری پرداخت نخواهید کرد.

کد مالیاتی کارتخوان چیست؟

کد مالیاتی کارتخوان، یا همان Tax ID، یک شناسه مالیاتی است که به فروشندگان و تاجران تعلق می‌گیرد. این کد معمولاً برای ثبت و پرداخت مالیات فروش در سیستم مالیاتی هر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. اداره مالیات هر کشوری می‌تواند سیستم مالیاتی خاص خود را داشته باشد و از فروشندگان و تاجران درخواست کد مالیاتی خود را برای ثبت و گزارش درآمدهای فروشی شان بکند.

سازمان امور مالیاتی برای ساماندهی به دستگاه‌های پوز و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی، دریافت کد مالیاتی را برای همه فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین اجباری کرده است.

کد مالیاتی کارتخوان چیست؟

کد مالیاتی کارتخوان چیست؟

مالیات کارتخوان چند درصد است؟

همان مالیاتی که برای محاسبه مالیات مشاغل استفاده می شده است برای مالیات دستگاه های کارت خوان نیز استفاده می گردد. بر اساس قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، همه تراکنش‌هایی که به وسیله دستگاه پوز انجام می‌شوند فعالیت شغلی به حساب می‌آیند و به آنها مالیات تعلق می‌گیرد.

بر این اساس نرخ مالیات دستگاه کارتخوان به صورت زیر است:

15 درصد: درآمد مشمول مالیات سالانه از 1 تا 200 میلیون تومان
20 درصد: درآمد مشمول مالیات سالانه از 200 تا 400 میلیون تومان
25 درصد: درآمد مشمول مالیات سالانه از 400 میلیون تومان به بالا

برای خرید دستگاه کارتخوان سیار در شیراز به لیست نمایندگی های معتبری که درج نموده ایم مراجعه نمایید.

کد مالیاتی کارتخوان چیست؟

برای استعلام مالیات کارتخوان چه باید کرد؟

برای استعلام مالیات کارتخوان می توانید به سامانه الکترونیک مالیاتی کشور مراجعه کنید و به صورت اینترنتی در این سامانه ثبت نام نماییدباید در سامانه my.tax.gov.ir ثبت نام کنید. در این سامانه شما می‌توانید علاوه بر دستگاه‌های کارت‌خوانی که به اسم شما ثبت شده است، همه درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که به نام شما ثبت شده است را نیز مشاهده کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *